7 Eylül 2011 Çarşamba

Yaz biterken Futbol/Siyaset.. Taşınmak, taşımak..Part 2 ve Son

Sıcaklar bizi pek terkedecek gibi gözükmüyor, geceler soğudu ama gündüz yanıyoruz. Türkiye ise bütün yaz cayır cayır yandı farklı farklı illerde, yani Türkiye'nin acılı yürekleri. Evet, ben futbol sahasında şehit olan çifte çok üzüldüm, uzun zamandır her şeye çok üzülüyorum ama bir yandan çocukluğuma dönmüş gibi hissediyorum. En son sanki biz küçükken bu kadar terörle, şehit haberleriyle iç içe yaşamıştık. Son dakikaların yayına girmediği, feryatların duyulmadığı iki günü üst üste geçiremez olduk. Peki ne olacak? 

Daha da doğrusu ne oldu? Ortadoğu'da olanlar, çöküşler, isyanlar, ve Mavi Marmara, en son İsrail. Artık herkes çok gergin. Tahammüller alt sınırda, kimse daha fazla canı yansın istemiyor, kılıçlar kalkanlar kuşanılmış hazır bekliyor. Rapor hazırlandı, herkesin kendi içinde planları var, ve konu uluslar arası ilişkiler olduğunda elbet bunları birinin bozması gerekiyor. Amerika'nın if ile başlayan bir sürü planıyla, Filistin meselesi, bunun yanında Avrupa'nın olanlara duruşu ile son bomba Türkiye'nin İsrail'e karşı olan duruşunun tepetaklak olması. Erdoğan'ın şımarık oğlan benzetmesi ve Akdeniz'de daha çok şehit verileceğinin sinyalleri sanki bize kışta da yaz yaşatacak, ama bu bizim alıştığımız yazlara benzemeyecek korkarım. 

Ruhat Mengi haftasonu köşesinde olan biteni en kısa haliyle dile getirmişti. Uluslar arası sularda başka bir devlet başka bir devlete müdahale edemez. Ne oldu? 9 kurban verdik. Sonuç rapor. Gazetelere ve dünyaya yansıyan sonuç ise haklı ve haksız tepkilerin ve şimdi ne olacağın korkusu. Fitil ateşleneni çok oldu, her geçen gün dibe daha yaklaşırken, bürokrasinin baskın, silahların daha çekinik olduğu bir düzen için gün sayıyoruz. 

Ama kaç gün, kaç zaman, kaç insan? 

Bugün bir arkadaşım "yeni ev yeni hayat" dedi. Her taşınmada aslında kendimizden de bir adım taşınıyoruz. Zaten taşınmaya sebep olmasa, bir şeyleri geride bırakmak istemesek yeni başlangıçlara ihtiyaç duymazdık. Telaşım sona erdi, her şey, biliyorum teker teker yerine oturacak. 

Bu isimde bir bloğa sahip olmama rağmen hayatta ne kadar az keşke dediğimle övünen biriydim.Şimdi onları taşıyamaz oldum. Alarma geçmemin sebebi belki de buydu. Olduğundan daha saçma sapan ve trajik konuma geçmek istemiyorsan, lütfen seni son if çıkışından aydınlığa alalım. 

Ciddi bir futbolseverim. İyi de bir beşiktaşlı olduğumu düşünüyorum. Evimde her şeyin siyah ve beyaza dönmesi beni korkutmuyor değil ama. Şike olaylarından sonra herkesin içi buruk, ister Fenerli olsun ister Galatasaraylı ister Beşiktaşlı, en azından ben taraftar kimliğimin önüne futbolsever kimliğimi koyduğumda olanlardan büyük üzüntü duyuyorum. Evimde henüz internetim yok ama Ligtv'mi bağlattım. Herkes için şikesiz, kavgasız, adil bir sene diliyorum.

Keşke bunları yaşamasaydık ve elimiz yüreğimizde UEFA cezası beklemeseydik. Bu sadece Fenerbahçe değil, Türk futboluna kesilmiş bir ceza olacaktır. 

Bu kadar pozitifken insan biraz da basketbolda yüzümüz gülsün istiyor. Ah be Kerem, keşke o üçlük kaçmasaydı! Son saniyelerde yine maçı kaybettik. 

If dünyasından silahların olmadığı bir evrene geçmenin hayaliyle yaşayan küçük bir kız, futboldan, siyasete dostça ve insanca yollar gözlüyor. 

"If I was an animal, I protect myself from human species."


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder