29 Kasım 2011 Salı

Balmumu Müzesi'nden Birkaç Kare ve Öneriler

Yazmaya bir ölçüde üşenme ve bilinçaltımda bir yerlerde deli gibi bir şeyler yazma isteği arasında boğuşurken, Balmumu Müzesi'nden bahsedecek ve iyi vakit geçirmek isteyenler için birkaç öneride bulunabilecek kadar parmaklarımı hareket ettirebileceğimi düşündüm. 

Maalesef planlı bir gezi olmadığı için fotoğraf makinem yanımda yoktu. Zavallı telefonumun naçizane kareleri sizleri mutlu eder umarım. Açıkçası algıda seçiciliğim sebebiyle, imkanlar doğrultusunda sadece iki büyük adamın fotoğrafını çektim. Gezenleri bir de Atatürk köşesi karşılıyor, film eşliğinde Atatürk'ün hayatını bir kez daha seyredebiliyorsunuz. 



Nazım Hikmet parmaklıklar ardında sergilenmiş. Arkadan benim şimdiye kadar duymadığım bir Sertab Erener şarkısı çalıyor. Eşlik eden çocuk Usta'yı anlatıyor, siz dinliyorsunuz. Mavi gözlerini çıkaran bir mavi gömlek giydirmişler. Sanki dönmüş gibi. Ama biz ona bakarken bile o parmaklıklar ardında, bizden çok uzakta. Geçmiş doğum günün kutlu olsun Usta. 



Karl Marx, büyük sakalı ve gazetesi. Dört senemi Marx ile geçirmiş biri olarak, sanırım ayak tırnaklarını kestiğini tasvir eden bir resme dahi sahibim. Bu sadece koleksiyonumu genişleten ve kendimi ona daha yakın hissettiren bir karşılaşma oldu. En komiği ise rehber çocuğun "Das Kapitalist" demesiydi ki, biz kendini beş vakit Marx'a adamış sosyal bilimciler için bir hakarettir. Siz merak etmeyin ben en arka sıradan bağırarak düzelttim. 



Belki benim enerjimin yüksekliğinden, ama gerçekten biraz gülmek, gülerken az da olsa, bazı anlarda çok olabilir, düşünmek istiyorsanız, iki film tavsiye ediyorum. 

Friends With Benefits.. Önce üstte konuyu kavrayıp, sonra pratik yapabilirsiniz ;) 

Gerçekten neşelenmeye ihtiyacımız var. İyi Seyirler.. 


Sizden ufak bir ricam var, lütfen Marx'ın elinde tuttuğu gazetedeki P&G ve Microsoft amblemlerini fark edin ve gülümseyin. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder