26 Şubat 2012 Pazar

Karaköy/ Van Gogh Alive/ Pilot Galeri/ Bu kız gezdi bu cumartesi! Fotoğraflarla bildiriyor!

Nasıl o kadar uzaktan onu gözüm seçti bilmiyorum, Karaköy'de yüksek katlı bir apartmanda camdan dışarı bakıyordu, bana da çekmesi kaldı, kim bir karton eşeği bu kadar estetik koyar ki? 
Türkiye'nin en estetik otoparkı. Durup, mimari bir yapıyı izliyormuşcasına bir süre bakabilirsiniz. Ve altında Namlı Gourmet. Haftasonu özellikle içeride yer bulmak istiyorsanız acele etmeniz lazım.
Van Gogh ALIVE/ Henüz görme şansı olamayanlar kaçırmamalısınız. Yer: Antrepo, İstanbul Modern'in tam yanı. Yoğun bir ilgi var, sabah saatlerini tercih etmeye çalışın. Bütün duvarlarda, kolonların çevresinde, ve yatay perdelerin üstünde, aynı anda benzer temalı ya da aynı Van Gogh eserlerini etrafınızda dönerek görebiliyorsunuz. Hep keşke tavanda da olsaydı dedim, çünkü her yanınızda olduğu ve yere oturarak akışı seyrettiğiniz için gayri ihtiyari arkaya doğru uzanıp yukarı bakmak istiyorsunuz. Resimdeki hanımefendi ve beyefendiyi tanımıyorum, ama sizce de doğru yerlerde durmuyorlar mı? Teşekkür ederim.
Şu anda İstanbul'da aynı anda Van Gogh, Dali ve Rembrandt sergileri var, tam anlamıyla İstanbullular sergilere doydular. Dali, hemen Van Gogh'un karşısında Tophane-i Amire'de. Genel eğilim bu ikisini sırayla gezmek ama Rembrandt'ı göreceğim diyorsanız yolunuz Sabancı Müzesi'ne düşmeli.
Ben neden bilmiyorum tren raylarını çok severim, bu eseri her yeri kapladığında nefesim kesildi. Arkada Fahir Atakoğlu..
Bir sonraki rotam, Pilot Galeri. Sıraselviler Caddesi, 83/2. Sergi: Consequences are no coincidence.  Kapıda kuzenimin küçük adamı/small man karşılıyor beni. 
Eserin adı yanılmıyorsam hepimiz bir gemideyiz. İki ayrı ekranda görüntüler akıyor. Aşağıda koşan atlar. Üstte ise su sişesi üretiminden, hormonlu tavuklara, insan bedeninin ilaç deposu haline dönüşmesine kadar bir çok noktanın tasviri akıyor.

Dali sergisine beklenilecek gibi olmayan sırasından dolayı giremedim ama Sabancı Müzesi'ne geldiğinde görme fırsatım olmuştu, eğer görmek isterseniz Biletix'den biletinizi alıp gittiğinizde sanırım o sırada beklemeden içeri girebiliyorsunuz. 

"Grown-ups never understand anything on their own, and it's a nuisance for children to have to keep explaining things over and over again."  The Little Prince

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder