16 Şubat 2012 Perşembe

Bir Garip Orhan Veli - Sesini hiç duydunuz mu?

türkçebilgi.com'dan alınmıştır.



Illusion                                                                                     

Eski bir sevdadan kurtulmuşum;                                            
Artık bütün kadınlar güzel;
Gömleğim yeni,
Yıkanmışım,
Traş olmuşum;
Sulh olmuş.
Bahar Gelmiş.
Güneş açmış.
Sokağa çıkmışım, insanlar rahat,
Ben de rahatım. 





Hayatımın en özel erkeklerinden biri. Sesini ilk kez duyuyorum, hep hayal ettiğim gibi. Sesindeki esler bile, hep tahmin ettiğim gibi. Bildiğim bir şey, ama heyecanımı size anlatamam. Bildim bileli bu adamın dizelerini ezberlerim, ben sussam o benim yerime konuşur derim, art arda 15 şiire bu en sevdiğim diyebilirim, ayıramam ki ben onları birbirinden, şimdi evde sesi yankılanıyor, benim için en sevdiklerimi okuyor. 

Yapı Kredi Yayınları, yılbaşı gecesi ve özel günlerde eski makara bantlara, o çok da farkında değilken, kayda alınmış ses kayıtlarını bize ulaştırmış. Şimdi Orhan Veli'nin kendi sesinden şiirleri elimde duruyor. Küçük Prens'e tutkumu bilenler için, en son aldığım baskısından sonra bu çalışmanın önüne çok az baskı geçebilir. Arada basılı şiirlerin bildiğimiz halinden farklı kelimeler söyleyebiliyor, nedeni bilinmez yazıya farklı geçirilmiş. 

Vatan İçin
Neler yapmadık şu vatan için!
Kimimiz öldük;
Kimimiz nutuk söyledik.

Evet, "Vatan İçin"i koymamın bir sebebi var. O dönemde Varlık Dergisi'nde yayınlanan şiirlerinden biri. Biraz üzerinde düşünmeye değer. Benim son zamanlarda sıkça düşündüğüm, fikir sahibi olabileceklere sorduğum bir soru var; İzmir Atatürkçü mü, Cumhuriyetçi mi? Bu çok önemli bir sorudur, belki yeri geldiğinde sorunlu bir sorudur. Bu şiir biraz buna benziyor. Nasıl benzemesin, yani ben ona benzemeyeyim, ben onunla büyüdüm. Devrik eksik cümlelerim, karmaşık düşüncelerim, "söz olurmuş olsun dostum değil misin" cesaretim hepsi ondan bana miras. 

14 TL, çok bir şey değil, onu sevme şekli bu. Kütüphanenize bir hediye. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder