25 Ocak 2012 Çarşamba

Bir yolculuk Zamanı daha..

Bir seyahate çıkacaksam uçak ya da otobüs, vardığımda ne hissedeceğimi düşünürüm gitmeden önce. Türkiye'nin her bölgesinde en az birkaç ile gittim, hepsinin tadı yakınlığı farklıydı şüphesiz. Yarın nedense en sevdiğim olan Karadeniz bölgesine bu sefer daha uzun bir süre için yola çıkıyorum. Çıkıyorum dediğime bakmayın yanılmıyorsam bir saat on beş dakika kadar bulutların üstünde olacağım. Şu an üşür müyüm, yağmur var mı, akşam ne giyerim soruları üzerine değil de bu sefer ne hissedeceğimi düşünüyorum..

Son bir buçuk yılda birçok yeri gördüm, bugün  düşündüm de hepsinde uçaktan, otobüsten ya da arabadan indiğimde ne düşündüğümü hatırlıyorum. 

Erzurum; uzun bir yolculuk, kalbimin sesinden başka hiçbir şey duymuyorum, o kadar ki karın ertesi günü gitmeme rağmen kurduğum ilk cümle "Burası hiç soğuk değil"..

Hatay; kendime yakın olmak. Artık İstanbullu olmuş, doğduğu şehri bile yadırgayan, hep dinlediği türkülerin toprağını, yediği yemeklerin kokusunu arayan bir kız indiğinde çok derin bir nefes aldı..

İzmir; körükte aklımdan geçen "Burada başıma bir şey gelse, ailem cenazemi bile göremez", okey mutlaka psikolojimin etkisi vardır, halbuki ben sevdiğim adama gidiyordum, ama hatırlıyorum ilk cümlem ona da "burada kendimi çok huzursuz, güvensiz hissediyorum" demek olmuştu.. 

Ege'yi, Rum'u, Girit kültürünü çok severim, müzikleri, yemekleri bayılırım, anneannemin annesi Selanik göçmenidir, eniştem şimdi Rumca şakıyor, ama İstanbul ne kadar Cosmopolit ise İzmir de bir o kadar karışık. Sizlere tavsiyem, eğer Ege'yi yaşamak istiyorsanız Adaları ya da Ayvalık'ı tercih edin, İzmir'de sizi bir Adanalı, Kayserili, ya da Urfalının karşılama olasılığı yüksek olabilir.. 

Samsun; huzur. Yıldızları görebildiğin şehirlerden biri.. İnsanının bakışı bile başka, fotoğraflarını çekerken gözleriyle gülümseyen çocuklar..

Eskişehir; karışık ama bir tarafı hala nostaljik. Bitmeyen ray sesleri, ama onu da bitirdiler..

Ankara; aydınlık. Ben burayı tanıyorum ama..

Çok uzun zamandır şarkı postlamamıştım. K.G'in bilgisayarın başına oturduğu günlerden birinde indirdiği şarkılar, pardon bir şarkı değil, tüm albüm, The XX, Infinity. İyi bir yol şarkısı.. Ben gidiyorum, aklımda fotoğraf kareleri..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder